Cyklovýlety

3.9.2015
Pěší výlety z Doks a blízkého okolí
19.2.2017

Území v okolí Doks je přímo předurčeno k vyjížďkám na kole. Jedná se o mírně kopcovitý terén ( i když některé krátké úseky jsou poměrně příkré ) s hlubokými lesy, protkaný celou sítí cest, stezek a málo frekventovaných silniček.

Oblastí prochází jedna z hlavních cyklotras a to č. 27, vycházející z obce Kytlice ( severně od Nového Boru ) a směřující do Prahy. Průjezdnými body jsou Česká Lípa, Zahrádky, Holany, Loubský důl, Dubá, Rozprechtice, Beškovský důl, Tubož, Ráj a Kokořínský důl.

Nabízíme Vám několik cyklovýletů začínajících a končících v Doksech, případně ve Starých Splavech. Některé navrhované okruhy jsou sjízdné i na cestovních kolech, pro většinu z nich jsou vhodná kola trekingová a jen na některé je lépe vyjet na kolech horských. Vhodnost použití kola je u každého výletu vyznačena.

Doksy měly být cílem dálkové cyklotrasy z Mostu, ze které bohužel sešlo. Je ale vyznačené její pokračování - trasa č. 25. Začíná na do kském nádraží a vede po Máchově ulici a na křižovatce u PLUSU vlevo po silnici směrem na Mimoň do Břehyně, kde odbočuje k hájence U tří borovic. Odtud vojenským prostorem po Mariánské cestě do Kuřívod a Křižan.

Další značenou trasou je trasa č. 3045, která vede ze Zákup přes Provodín kolem splavské obory po asfaltové silnici pod Borným na křižovatku se silnicí Doksy-Mimoň. Z křižovatky po této silnici společně s trasou č. 25 do Břehyně a dále po Mariánské cestě do obce Bezděz a odtud dále až do Bělé pod Bezdězem.

Z dokského náměstí vedou další dvě značené cyklotrasy:

0014 na Oboru, Okna, Pankrác a Nosálov a dále 0015, která vede na Tachov, Ždírec, Blatce a Housku. Obou při našich výletech využíváme.

Nabízené výletní okruhy byly vybrány tak, aby obsáhly co nejvíce nejzajímavějších míst v okolí. Trasy vybírali fandové cykloturistiky.

Ještě poznámka k cykloturistickému značení: pro cyklotrasy se používá hlavně značek ve formě směrových tabulek. Ty mají podkladovou barvu žlutou a jsou opatřeny logem kola a číslem trasy. Na sloupech, stromech a podobně se setkáte i s pásovými značkami, které jsou podobné značkám pro pěší turistiku s tím rozdílem, že jsou o něco větší a bílé pruhy jsou nahrazeny pruhy žlutými.

Výlet č. 1
cca 37 km

Doksy - Tachov - Blatce - Houska - Vrátenská hora - Nosálov - Pankrác - Okna - Obora - Doksy

Výlet č. 2
cca 52 km

Doksy - Ždírec - Blatce - Kokořín - Houska - Kruh - Žďár - Okna - Doksy

Výlet č. 3
cca 24 km

Doksy - Staré Splavy (kolem jezera) - Provodínské kameny - Provodín - Staré Splavy - Doksy